انواع پرده در دکوراسیون داخلی؛ خرید بهترین پرده برای منزل

بازدید: 846 بازدید

پرده یکی از گزینه های مناسبی است که می توانید دکوراسیون داخلی منزل خود را با آن دیدنی تر کنید. امروزه با تولید انواع بسیار زیادی از پرده ها با جنس ها، طرح ها و رنگ های مختلف، برای خلق یک دکوراسیون داخلی شیک هیچ محدودیتی ندارید. با این میزان تنوع در تولید پرده، برای بخش های مختلف منزل خود می توانید اقدام به خرید پرده مناسب کنید. هریک از مدل های مختلف پرده، ویژگی های منحصربفرد و زیبایی خاص خود را دارد. در این مقاله با انواع پرده در دکوراسیون داخلی آشنا می شوید. همچنین نکاتی را می آموزید که در خرید بهترین پرده، ایده های جالبی به ذهنتان می رسد.

انواع پرده در دکوراسیون داخلی

برای انتخاب انواع پرده در دکوراسیون داخلی باید به نکات مهمی دقت کنید. برخی نکات مهم و جزئی که کمتر کسی در انتخاب پرده به آنها دقت می کند عبارتند از:

  • ابعاد پنجره
  • جهت گیری پنجره نسبت به نور خورشید
  • میزان نور ورودی
  • سبک دکوراسیون داخلی
  • راحتی استفاده از پرده

هریک از پرده ها خصوصیات منحصربفردی دارند و برای فضای خاصی مناسب هستند. برای انتخاب بهترین پرده برای فضای منزل خود بهتر است با انواع پرده در دکوراسیون داخلی آشنایی داشته باشید. در ادامه، با مدل های مختلف پرده آشنا می شوید.

پرده زبراپرده زبرا,انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده زبرا

این پرده از نوع پرده های بالارونده و از دو لایه موازی تشکیل شده است. این لایه ها از ترکیب تور و پارچه هستند و تورهای این پرده بوسیله ردیف هایی از پارچه در فاصله های معینی به هم متصل شده اند.

پرده های زبرا نیز برای کنترل میزان نور و دید در فضای داخلی منزل بسیار مناسب هستند. کاهش یا افزایش نور ورودی به محیط ازطریق تغییر زاویه میان دو لایه و نوارهای میانی امکان پذیر است. همچنین برای بهره مندی کامل از نور می توانید پرده را بطور کلی در بالا جمع کنید.

پرده زبرا یکی از پرطرفدارترین انواع پرده در دکوراسیون داخلی است. این نوع پرده برای آشپزخانه و اتاق خواب کاربرد بیشتری دارد. همچنین امروزه در اکثر مکان های اداری، این نوع پرده بکار می رود. اگر می خواهید آشپزخانه یا اتاقی دلنشین داشته باشید، از پرده زبرا استفاده کنید زیرا براحتی جمع می شود. پرده زبرا تنوع بسیار زیادی دارد. برای مشاهده انواع مدل های پرده زبرا به بخش پرده زبرا مراجعه نمایید.

پرده شید رول,انواع پرده در دکوراسیون داخلیپرده شید رول

پرده شید رول

پرده شید یکی از انواع پرده در دکوراسیون داخلی است. این پرده که گاهی با نام شید رول نیز خوانده می شود، یکی از انتخاب های بسیار مناسب برای اتاق ها و انواع سبک ها است. این نوع پرده برای پنجره هایی که به سمت داخل باز می شوند بسیار مناسب است. این نوع پرده ها حالت بالارونده دارند و پس از جمع شدن داخل محفظه ای استوانه ای شکل قرار می گیرند. این پرده را می توانید در کنار سایر پرده های تزئینی نیز استفاده کنید. برای مشاهده انواع پرده های شید، بخش پرده شید رول را مشاهده نمایید.

کرکره فلزیکرکره فلزی,انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده کرکره ای

پرده کرکره ای نوعی از بادوام ترین پرده ها است. با بکارگیری این نوع پرده می توان میزان روشنایی محیط را کنترل کرد. بهترین گزینه برای مکان هایی که کنترل دید اهمیت بسیار زیادی دارد، استفاده از این پرده ها است.

تیغه پرده های کرکره ای معمولا از جنس آلومینیوم و یا چوب است. درحال حاضر، پرده های کرکره ای با تیغه چوبی طرفداران بیشتری دارد. این تیغه ها ظرافت و زیبایی مناسبی دارند و در تولید انواع پرده های تجاری، اداری و خانگی بکار می روند. این پرده ها بصورت اتوماتیک و برقی نیز طراحی می شوند و می توان آنها را داخل پارتیشن یا شیشه های دوجداره نیز نصب کرد. باتوجه به جنس تیغه پرده کرکره ای می توان آنها را بصورت عمودی یا افقی نصب کرد. برای مشاهده و خرید انواع پرده کرکره ای چوبی در دکوراسیون داخلی، بخش پرده کرکره ای چوبی و برای خرید انواع پرده کرکره فلزی  بخش پرده کرکره فلزی را مشاهده کنید.

پرده کودک چاپی,انواع پرده در دکوراسیون داخلیپرده کودک دو جغد کوچولو

پرده چاپی یکی از انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده چاپی یکی از پرده های پرطرفدار با طرح های زیبا و هنری است. انواع طرح ها از طبیعت تا طرح های کودکانه را می توانید بر روی این پرده ها مشاهده کنید. این پرده گزینه مناسبی برای اتاق خواب یا قسمت های مختلف منزل، حتی شرکت ها و ادارات بوده و امروزه طرفداران زیادی دارد. برای مشاهده انواع پرده های چاپی می توانید به بخش پرده های تصویری مراجعه نمایید.

پرده پلیسهپرده پلیسه,انواع پرده در دکوراسیون داخلی

پرده پلیسه

یکی از انواع پرده های افقی، پرده پلیسه دار است. پارچه این پرده مانند پلیسه تاخورده و به همین دلیل، این پرده شکل و ظاهر شیک و خاصی دارد. این پرده بسیار شیک و زیبا است و براحتی روی قاب پنجره نصب می شود. به دلیل آنتی استاتیک بودن حتی می توان آن را داخل قاب، روی شیشه و روی پنجره های مثلث شکل یا گرد نیز نصب کرد. برای مشاهده انواع مدل پرده های پلیسه می توانید بخش پرده پلیسه از سایت دیجی پارکت را مشاهده نمایید.

زبرا سه بعدی

پرده سه بعدی

پرده های سه بعدی یکی از مدل های جدید و مدرن انواع پرده در دکوراسیون داخلی هستند. این نوع پرده برای اتاق خواب بسیار مناسب است. می توانید برای ایجاد یک فضای زیبا و منحصربفرد در اتاق خواب خود از این مدل پرده استفاده کنید. برای مشاهده انواع پرده سه بعدی می توانید بخش پرده زبرا سه بعدی را مشاهده کنید.

پرده زبرا رومن زبرا خوش سایه

پرده رومن

مدل پرده رومن یکی از پرده های ساده و ظریف است که به صورت کرکره ای باز و بسته می شود. بهترین مکان برای استفاده از  این پرده، محیطی است که دارای طراحی ساده باشد. این محیط بهتر است حداقل یک دست مبلمان داشته باشد.

پرده رومن از پارچه های ساده یا دارای بافت تهیه می شود. اما باتوجه به سلایق مشتریان معمولا با پارچه های راه راه یا چهارخانه نیز طراحی می شود. برای مشاهده انواع پرده زبرا مدل رومن با طرح های متنوع و قیمت های مناسب می توانید به بخش پرده رومن زبرا را ببینید.

انواع پرده آشپزخانه در دکوراسیون داخلی

آشپزخانه قلب خانه است. اینجا تنها مکانی برای پخت و پز غذا نیست بلکه افراد خانواده از اول صبح برای خوردن صبحانه تا شب و وقت شام، ساعات زیادی را در آشپزخانه دور هم جمع می شوند. در بسیاری از خانه ها آشپزخانه مکانی برای جمع شدن افراد خانوار، تبادل نظر و صحبت های دور همی است. آشپزخانه فضایی زنده و پر کاربرد است بنابر این ارزشش را دارد تا به بهترین شکلی دکوراسیون شود. انتخاب پرده در انبوعی از انواع پرده آشپزخانه یکی از مهم ترین عناصر دکوراتیو در هر خانه ای است که باید با نهایت دقت و ظرافت انتخاب شود.

چه پرده ای برای آشپزخانه مناسب است؟

معیار اصلی برای انتخاب انواع پرده در دکوراسیون داخلی آشپزخانه سلیقه شخصی شماست. در انتخاب پرده آشپزخانه به کیفیت مواد اولیه و سهولت نظافت آن توجه کنید. با توجه به وضعیت نوری و اندازه آشپزخانه می توانید پرده مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی سه نوع پرده برای نصب در آشپزخانه پیشنهاد می شود. پرده های رولی یا کرکره که بصورت رول و یا حالت افقی دیده می شود و بصورت جمع شو به بالا باز و بسته میشود ، عمودی و رومی پر طرفدارترین پرده آشپزخانه هستند که با تنوع طرح، رنگ و اندازه زیادی هم دارند.

پرده های آشپزخانه رول

پرده غلتکی یا رولی که از انواع پرده در دکوراسیون داخلی است، با زنجیرهای کناری امکان تنظیم نوری را فراهم می کند ایده آل هر آشپزخانه ای است. انواع پرده آشپزخانه رولی ، شید رول و زبرا را می توانید با طرح دلخواه انتخاب کنیم و نگران کثیف شدن ان نباشید. در هنگام آشپزی دست ها چرب هستند و نمی توانید پرده را کنار بزنید ولی بدون ترس از کثیف شدن پرده آشپزخانه و با استفاده از زنجیر کناری پرده رول می توانید نور ورودی به آشپزخانه را تنظیم کنید. پرده شید رول برای پنجره های بدون مشرف آشپزخانه عالی است.

ولی اگر دید مزاحم در پنجره آشپزخانه وجود دارد می توانید با نصب پرده زبرا، حداکثر نور روز را داشته باشید. دو لایه موازی در پرده دوبل رول زبرا ، امکان تنظیم نور ورودی و حفظ حریم خصوصی را یکجا ایجاد می کند. به این ترتیب همسایه ها نمی توانند داخل آشپزخانه را رویت کنند ولی در شب بهتر است پرده را کامل ببندید.

پرده عمودی لووردراپه

پرده های عمودی از انواع پرده در دکوراسیون داخلی و ایده آل آشپزخانه هستند. این پرده ها در یک طرف جمع می شوند و حداکثر نور روز را برای آشپزخانه فراهم می کنند. به بستن کامل پرده هم می توانید دید شب و هنگامی که برق آشپزخانه روشن است را کور کنید. برای پنجره هایی که در دید ساختمان های روبرو هستند هم امکان تنظیم نور ورودی و کور کردن دید در پرده عمودی وجود دارد. پرده لوردراپه از انواع پرده آشپزخانه عمودی با قابلیت تنظیم نوری ساده است. نصب پرده لوردراپه بسیار راحت است و با پیچ و رولپلاک انجام می شود. بدون تاریک کردن آشپزخانه می توانید نور روز را داشته باشید و حریم خصوصی را نیز حفظ کنید.

پرده زبرا رومن برای آشپزخانه

انواع پرده آشپزخانه از نوع تاشو یا رومن به طرز شگفت انگیزی فضای آشپزخانه را دگرگون می کنند. پرده رومن از انواع پرده در دکوراسیون داخلی بسیار شیک و مقرون به صرفه است. متناسب با بودجه می توانید یکی از طرح های گوناگون رومن را برا آشپزخانه های کوچک و بزرگ خریداری کنید . اگر پنجره آشپزخانه در کنار اجاق گاز قرار دارد، دقت داشته باشید که اندازه پرده خیلی بلند نباشد. تنظیم نوری این پرده ها یا باز و بسته شدن آن و جمع شدن پارچه پرده ای انجام می شود. مکانیسم پرده رومن تا حدودی بیه به پرده کرکره ای است ولی به صورت یکپارچه کار شده و دارای شکاف نیست.

نکته: ذرات چربی در فضای آشپزخانه زیاد است و خیلی زود پرده ها کثیف می شوند. پرده کرکره ای چندان برای آشپزخانه توصیه نمی شود زیرا شکاف های زیادی برای تجمع چربی دارد و تمیز کردن چربی هم کار ساده ای نیست.

معیارهای مهم خرید پرده برای منزل

پس از بررسی انواع پرده در دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه، بهتر است با معیارهای مهم خرید پرده برای منزل آشنا شوید.

رنگ پرده

یکی از مهمترین معیارهای انتخاب پرده برای هر مکانی، رنگ پرده است. در انتخاب رنگ پرده باید دقت و توجه زیادی داشته باشید زیرا تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون و ظاهر محیط خواهد داشت. پرده ها معمولا بزرگ هستند و کاملا به چشم می آیند و رنگ خود را نمایان می سازند.

رنگی برای پرده مناسب است که متناسب و هماهنگ با دکوراسیون منزل یا محیط اداری موردنظر شما باشد. دکوراسیون داخلی ممکن است شامل فرش، مبل ها، رنگ کاغذ دیواری یا سایر اجزای محیط باشد. معمولا توصیه می شود از رنگ های تیره کمتر استفاده کنید. مگر درحالتی که بخواهید با رنگ های روشن تضاد مشخصی ایجاد کنید.

مکان انواع پرده در دکوراسیون داخلی

اولین معیار برای انتخاب پرده مناسب، مکانی است که پرده در آن نصب می شود. این پرده قرار است در کدام قسمت منزل قرار گیرد و بر روی چه خصوصیاتی تاثیر داشته باشد. مثلا پرده ای که برای پذیرایی انتخاب می کند با پرده اتاق تفاوت دارد. بهتر است برای هر فضا، پرده ای مناسب با عملکرد و سبک دکوراسیون انتخاب شود.

طرح پرده

یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب پرده، طرح پرده است. به سراغ طرحی بروید که با دکوراسیون داخلی و لوازم محیط هماهنگی کامل داشته باشد. اگر دکوراسیون خلوت و ساده ای دارید، طرح پرده را می توانید شلوغ انتخاب کنید. اما برای دکوراسیونی که شلوغ و پر از الگو است، انتخاب پرده ساده توصیه می شود. از الگوهای موجود در زمینه دکوراسیون داخلی نیز می توانید برای انتخاب طرح پرده استفاده کنید.

جنس پرده

یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب انواع پرده در دکوراسیون داخلی جنس پرده است. برای انتخاب پرده هماهنگ با دکوراسیون خود، باید جنس پرده را نیز درنظر بگیرید. پرده های سنگین و اشرافی تر برای فضاهایی همچون پذیرایی مناسب تر هستند. پارچه های سبک تر برای نشیمن و اتاق مناسب تر هستند. البته باید آب و هوای اقلیمی که در آن ساکن هستید نیز درنظر گرفته شود.

سبک پرده

سبک پرده یکی از معیارهای کمک کننده برای انتخاب پرده در انواع دکوراسیون داخلی است. سبک پرده بهتر است متناسب با دکوراسیون انتخاب شود. مثلا پرده های کلاسیک با تزئین های بیشتر مانند والان و کتیبه برای خانه های دارای دکوراسیون کلاسیک مناسب است. اما پرده های تک رنگ، ساده و فاقد تزئینات برای منازل سبک مدرن مناسب تر است. برای دکوراسیون با سبک تلفیقی، می توان هر سبکی را بکار برد.

اندازه پرده

اندازه پرده نیز یکی از معیارهای مهم برای انتخاب انواع پرده در دکوراسیون داخلی است. درهنگام سفارش پرده یا دوخت آن باید به عرض پرده موردنظر خود دقت نمایید. توصیه می کنیم عرض پرده را کمی بیشتر از چارچوب پنجره درنظر بگیرید. با این ترفند، ظاهر پرده شیک تر به نظر می رسد. ارتفاع پنجره به ارتفاع پنجره شما یا کف فضا بستگی دارد. انتخاب پرده با ارتفاع بلند برای نشیمن و پذیرایی شکیل تر است. اما برای آشپزخانه و اتاق خواب بهتر است پرده کوتاه انتخاب شود.

الحاقات پرده

الحاقات نیز یکی از معیارها هنگام خرید پرده است. الحاقات شامل گیره، میل پرده و حلقه است. درهنگام انتخاب میل پرده بهتر است به طول آن دقت شود. پیشنهاد می شود بلندای میل پرده از پنجره کمی بزرگتر انتخاب شود تا عرض پنجره بیشتر به نظر برسد. رنگ و جنس میل باید با رنگ پرده هماهنگی داشته باشد. گیره و حلقه نیر متناسب با تزئینات و نوع پرده انتخاب شود.

 

دسته بندی آزاد
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

از من بپرس
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت