با آرزوی سالی بهتر برای همه
بعد از تعطیلات در خدمت شما عزیزان هستیم

روانشناسی رنگ پرده و تاثیر رنگ بر روحیه و خلق و خوی

بازدید: 1,446 بازدید
روانشناسی رنگ پرده و تاثیر رنگ بر روحیه
از منظر روانشناختی ثابت شده که استفاده از رنگ می تواند بر وضعیت روحی و روانی ما تأثیر بگذارد، به همین دلیل رنگ ابزاری بسیار مهم در طراحی داخلی و دکوراسیون است. انتخاب های مربوط به طراحی داخلی و رنگ هایی که استفاده می کنیم می تواند تأثیر بسزایی در وضعیت ذهنی ما و همچنین احساس مهمانان در قرارگیری در فضا داشته باشد. رنگ های داخلی ، دیوارپوش ها و کاغذ دیواری ها یکی از متداول ترین روش هایی است که با استفاده از آن می توانیم رنگ ها را در خانه های خود بگنجانیم. با این حال ، اضافه کردن اکسسوریه های خاص ، منسوجات و به ویژه پرده ها ، همچنین راهی عالی برای افزودن رنگ به طرح دکوراسیون داخلی منزلمان است.
لباس پنجره شما عامل مهمی در طرح دکوراسیون داخلی خوب است
پرده ها می توانند یک نقطه کانونی چشمگیر در یک اتاق باشند یا بسته به پارچه و رنگی که از آن ساخته شده اند یکپارچه در طراحی موجود یک اتاق قرار بگیرند. لباس پنجره شما عامل مهمی در هر نوع طرح دکوراسیون داخلی خوب و فکری است و واقعاً می تواند داستان رنگی را که می خواهید برای شما ایجاد کرده یا از بین ببرد. انتخاب پرده شما همچنین می تواند تا حد زیادی بر روحیه و نحوه احساس شما در یک اتاق خاص تأثیر بگذارد. اگر شما هم به دنبال راهی برای تغییر حس و حال یک اتاق برای بهتر شدن حس و حال خود هستید ( حتی با خرید پرده ، خرید پرده آماده ، خرید پرده زبرا و خرید پرده کرکره با توجه به رنگشناسی ) ، در ادامه با راهنمای آسان در مورد روانشناسی رنگ پرده به همراه تأثیراتی که می تواند در فضاهای ما داشته باشد همراه ما باشید ؛

پرده های قرمز

قرمز، رنگی جسورانه و دراماتیک است که اغلب با عشق، شور و عاشقانگی همراه است. این رنگ فوق العاده قوی است باعث می شود یا عاشق آن شوید یا از آن منفور شوید. به دلیل تأثیر عاطفی عمیقی که بر احساسات ما می گذارد ، قرمز می تواند گزینه ای عالی برای کسانی باشد که می خواهند یک حس برجسته و جسورانه ای را به یک فضای محیط خود اضافه کنند.

رنگ قرمز فوق العاده قوی است پس یا عاشق آن می شوید یا متنفر

وقتی به پرده های قرمز فکر می کنید ، اغلب افراد ابتدا پرده های مخملی قرمز ضخیم و لوکس را تصور می کنند.
  • اتاق خوابیک پس زمینه مناسب برای اتاق خواب اغوا کننده. با این حال رنگ قرمز آنقدر تحریک کننده ، فعال و تند است که به بهترین وجه مناسب برای اتاقی که برای خواب یا آرامش طراحی شده است ، مناسب نیست. قرمز ما را هیجان زده می کند و بنابراین یک اتاق را هم هیجان انگیز می کند و انتخاب خوبی برای اتاق هایی است که برای سرگرمی طراحی شده اند.
  • اضافه کردن پرده های قرمز به مکان هایی مانند اتاق ناهار خوری یا نشیمن تلویزیون باعث می شود تا این مکان زنده بماند و افراد را با هوشیاری و ذهنی فعال در اتاق نگه دارد.
  • از نظر علمی اثبات شده است که رنگ های قرمز روشن ، مانند رنگ هایی که در بسیاری از فست فود های زنجیره ای استفاده می شوند ، می توانند اشتهای ما را افزایش دهند و به اصطلاح آب دهان ما را راه اندازند.
بسته به طیف رنگی و شدت رنگ قرمز که انتخاب می کنید ، پرده های قرمز نیز پتانسیل لمس حس لوکس در محیط را دارند. روانشناسی رنگ پرده قرمز و تاثیر رنگ قرمز بر روحیه  

حتما بخوانید :
افزایش هوش کودک با نورپردازی طبیعی

پرده های صورتی

صورتی فقط ترکیبی از قرمز و سفید است و به همین دلیل پرده ای خاص از رنگ صورتی ممکن است خصوصیات فیزیولوژیکی مشابه قرمز را به ارمغان بیاورد. با این حال ، اضافه کردن رنگ سفید ، صورتی را به رنگی آرام و آرامش بخش تر تبدیل می کند که با با عشق و رشد همسو است.

صورتی رنگی آرام و آرامش بخش که با با عشق و رشد همسو است

بسته به پرده ، صورتی می تواند طیف گسترده ای از احساسات را برانگیزد. که می تواند حس رمانتیک ، جوانی ، بازیگوشی ، آرام بخش و رویایی داشته باشد. اگر طرفدار رنگ قرمز هستید ، یا ایده پرده های قرمز را دوست دارید ، اما هنوز فضای آن را برای اتاق خود خیلی خشن می دانید ، پرده های صورتی ممکن است یک انتخاب عالی باشد.
  • پرده های صورتی بسته به شدت رنگ می توانند علاوه بر اتاق خواب ، اتاق های ناهار خوری و سایر فضاهای منزل مناسب باشند.
هنگام انتخاب پرده های صورتی رنگ برای فضای خود باید خیلی دقت کنید ، انتخاب مدل پرده و رنگ اشتباه می تواند برعکس عمل کند و اتاق را بیشتر به یک مهد کودک یا اتاق بازی دختر بچه ها شبیه کند ، به جای آنکه حس آرامش بخش دنجی برای یک خلوتگاه باشد. روانشناسی رنگ پرده و تاثیر رنگ صورتی بر روحیه و خلق و خوی
حتما بخوانید :
نقش پرده ها در دکوراسیون مدرن

پرده های نارنجی

نارنجی دارای احساسی مهار نشده، باعث به وجد آمدن و شاد و با نشاط است. نارنجی به دلیل خصوصیات تحریک کننده می تواند خلاقیت را افزایش دهد، نارنجی با پویایی و رقص همراه است. از نظر طیف رنگ ، نارنجی نسبتاً نزدیک به قرمز است و بنابراین ، می تواند برخی از خصوصیات روانشناختی آن را به اشتراک بگذارد. مشابه رنگ قرمز ، نارنجی می تواند تولید بزاق و اشتها را تحریک کند و آن را به یک انتخاب عالی برای اتاق هایی مانند آشپزخانه یا اتاق غذاخوری تبدیل می کند.
نارنجی با پویایی و رقص همراه است
پرده های نارنجی را به اتاقی که فاقد روشنایی یا گرما باشد اضافه کنید اما سعی کنید به یاد داشته باشید که طیف های خاصی از نارنجی نیز می تواند برای بعضی از افراد جذابیت بیشتری داشته باشد و به همین دلیل برای فضاهایی مانند اتاق خواب یا سالنهایی که ممکن است افراد بخواهند استراحت یا ریلکس کنند مناسب نیستند. روانشناسی رنگ پرده و تاثیر رنگ نارنجی بر روحیه و خلق و خوی.
حتما بخوانید :
به دنیای پرده کرکره ای خوش آمدید

پرده های زرد

تقریباً همه افراد عاشق این رنگ گرم هستند ، رنگی همراه با حس شادی ، یک روز آفتابی ، استقبال گرم. رنگ زرد حسی برجسته دارد. رنگ زرد باعث می شود احساس اطمینان و امید داشته باشیم و به همین دلیل پرده های زرد برای هر اتاقی از خانه انتخاب خوبی هستند.
رنگی همراه با حس شادی یک روز آفتابی
پرده های روشن تر یک حس نشاط بخش خوبی برای اتاقی که خانواده در آن جمع می شوند مانند ناهار خوری بهمراه دارند. برای ارمغان آوردن آرامش به اتاقهایی از قبیل اتاق خواب ها ، به خصوص اتاق های کودک ، پرده های کم رنگ تر و زرد تر را انتخاب کنید تا پرده ها بیش از حد موجب عدم تمرکز نشوند. رنگی الهام بخش است. دانش و حکمت را اشاره میکند. برای کاربرد در آشپزخانه کاملاً مناسب است. زرد رنگ جدایی و سردی است؛ پس دقت داشته باشید از آن به اندازه استفاده کنید تا این حس را در خود و افراد پیرامون‌تان ایجاد نکنید! زرد با چاکرای شبکه خورشیدی در ارتباط است، که این چاکرا با هوش و ادراک ما ارتباط دارد. رنگ زرد توانایی ذهنی و تمرکز انسان را بیشتر می‌کند. مکمل رنگ زرد رنگ بنفش است. در گذشته رنگ زرد را به عنوان رنگ زندگی می‌شناختند؛ و معتقد بودند که این رنگ، حالت خوشی، شادمانی و سبکی را ایجاد می‌کند. زرد، رنگ فهم و ادراک است. نور زرد طلایی برای ذهن و بدن، سلامتی بخش است و می‌توان از رنگ زرد برای افزایش قدرت یادگیری در افراد استفاده کرد. رنگ زرد بیشترین حساسیت را در بینایی ما دارد. یا به عبارتی دیگر، چشمان ما نسبت به رنگ زرد از رنگ‌های دیگر حساس‌تر است. رنگ زرد، اولین رنگی است که توجه انسان را به خود جلب می‌کند. رنگ زرد، همچنین می‌تواند حالت اضطراب و تنش ذهنی را در انسان بدتر کند. پرده کرکره فلزی زرد ساده خوش سایه.

پرده های سبز

سبز رنگی طبیعی است که روز به روز در اطراف خود مشاهده می کنیم ، هر جا نگاه کنید به نوعی سبزی خواهید دید. ما عادت کرده ایم که رنگ سبز را ببینیم و این باعث می شود احساس راحتی کنیم و تأثیر بسزایی در احساسات ما خواهد گذاشت. سبز هارمونی و آرامش را به یک اتاق می بخشد و در صورت استفاده صحیح می تواند مانند یک آغوش راحت احساس کند. پرده های خاصی از رنگ سبز با اعتماد ، دلسوزی و مهربانی همراه است.
رنگی همراه با حس شادی یک روز آفتابی
با توجه به تأثیرات مثبت رنگ سبز بر روحیه ما انتخابی عالی برای پرده ها است. از پرده های سبز به همراه یک رنگ قهوه ای کنید ، در عین حال باعث راحتی و آرامش بیشتر اتاق شود. اما توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ سبز می تواند باعث ایجاد فضای ساکن و خسته کننده شود. با توجه به روانشناسی رنگ سبز، سبز نماد تازگی، تعادل و تجدید حیات است و مانند بهار روح و جان را تازه می‌کند. استفاده از رنگ سبز در کسب و کارهای مربوط با سلامت و طبیعت بسیار معمول است و کاربرد آن در طراحی داخلی موجب آرامش می‌شود. رنگ سبز مربوط به تعادل و هماهنگی است. سبز تازه می‌کند و انرژی تخلیه شده را بازسازی. پناهگاهی است که از فشار‌های زندگی مدرن به دور است و به ما احساس شادی می‌دهد. این رنگ بر روی زمین بسیار دیده می‌شود، و به همین خاطر است که باید مراقب آن باشیم. سبز رنگی عاطفی و مثبت است، به ما توانایی عاشق شدن و پرورش بی قید و شرط خود و دیگران را می‌دهد. یک صلح طلب طبیعی است و از احساسات شدید و فدا شدن اجتناب می‌کند. سبز عاشق این است که مشاهده کند؛ بنابراین یک مشاور، شنونده و مددکار اجتماعی خوب است. عاشق مشارکت در جامعه است، کار در موسسه خیریه را دوست دارد و یک پدر، مادر و همسایه‌ی کمک کننده است. سبز بودن ترکیبی از آبی و زرد بودن است. وضوح ذهنی و خوش بینی زرد را با آرامش عاطفی و بینش ذهنی آبی را یک جا در بر دارد. امید و سخاوت می‌دهد که در رنگ‌های دیگر موجود نیست. روانشناسی رنگ پرده سبز.
.

پرده های آبی

آبی رنگ دیگری است که ما همیشه در طبیعت می بینیم که آن را به یک رنگ فوق العاده محبوب تبدیل کرده است. آبی رنگی مورد علاقه و طرفدارهای جهانی دارد. آبی رنگ تنفس است و موجب آرامش و آرامش می شود. پارچه های آبی تیره انتخاب مناسبی برای پرده ها هستند و به طرح دکوراسیون داخلی شما عمق بیشتری می بخشند.

رنگ آبی صداقت و فداکاری است

گفته می شود که رنگ آبی صداقت و فداکاری است و آبی تأثیر بسزایی در احساسات ما دارد ، همچنین اعتقاد بر این است که در کاهش استرس و تنش کمک می کند. بسیاری از کودکان رنگ آبی را دوست دارند و به همین دلیل پرده های آبی برای اتاق خواب هایشان ایده آل هستند. هنگام استفاده از رنگ آبی در اتاق های کودک ، توجه داشته باشید که بیش از حد رنگ یا پرده اشتباه رنگ آبی می تواند احساس افسردگی کند. اتاقی که بیش از حد به رنگ آبی باشد می تواند احساس سرما ، ایجاد کند که شاید بهترین محیط برای بزرگسالان نباشد. از میان رنگ‌های آبی، آبی کدر و آبی لاجوردی به همراه خاکستری رنگ‌هایی هستند که علاوه بر ایجاد حس تمرکز در اتاق کار باعث جلوگیری از پرت شدن حواس در محیط می‌شوند. پرده‌های آبی در اتاق کار هم می‌توانند همان تاثیر را در محیط بگذارند. تاثیر رنگ آبی در دکوراسیون اتاق کار پس از مدتی کامل مشهود خواهد بود.
  • رنگ آبی در انواع و اقسام تناژها بهترین رنگ برای اتاق خواب یا رنگ کمد دیواری اتاق خواب شماست.
  • براساس علم روانشناسی رنگ‌ها، طیف‌های مختلف رنگ آبی به خاطر ایجاد احساس آرامش و خونسردی در شما کیفیت خواب شما را به بالاترین درجه ممکن و کابوس‌هاس شبانه را به پایین‌ترین میزان ممکن می‌رسانند.
  • طبق آمار میانگین ساعات خواب در یک اتاق آبی رنگ ۷ ساعت و ۵۲ دقیقه است.
  • از نظر روانشناسی خواص رنگ آبی بیش از رنگهای دیگر موجب آرامش می شود و باعث رفع خستگی روحی و جسمی است و اعتماد به نفس و احساس امنیت را تشدید می کند.
  • افرادی که به رنگ آبی علاقه مند هستند، عناصر آب و طبیعت را دوست دارند و بسرعت متوجه اشتباهات دیگران می شوند.
  • برای اتاق کار یا مطالعه خواص رنگ آبی بسیار ایده آل است؛ اما بهتر است از رنگ زرد هم به عنوان مکمل استفاده کرد، زیرا رنگ زرد ذهن را تحریک می کند و اثر مطلوبی دارد. برای اتاق خواب رنگ آبی تیره بسیار مناسب است، چون خوابی عمیق و راحت را به دنبال دارد، ولی برای اتاقی که در تمام مدت روز آنجا هستید نباید از خواص رنگ آبی استفاده کنید، زیرا اثرات آرام بخشی این رنگ قوی است و ممکن است تأثیر مطلوبی نداشته باشد و شخص به افسردگی متمایل شود.
  • بعضی از رنگ ها مثل رنگ قرمز گرم هستند و جریان انرژی را افزایش می دهند، ولی رنگ آبی به علت سردی باعث کند شدن جریان انرژی می شود. رنگ آبی رنگ وسعت، بزرگی و عظمت است، به طوری که رنگ استخرها را هم مثل دریا آبی می کنند.
  • نور آبی حشرات را به سوی خود جذب می کند. به همین دلیل برای از بین بردن حشرات از قبیل پشه ها، از لامپهای آبی با جریان برق استفاده می شود.
  • همچنین برای اتاق های عمل و زایمان هم از رنگ آبی و سبز استفاده می شود.
  • با نگاه به رنگ آبی، به اعماق خود فرو می رویم و آرامش روحی کسب می کنیم.
  • این رنگ موجب قوت قلب و تسکین دردهاست.
  • نور آبی برای افرادی که فشار خون بالا دارند بسیار موثر است. همچنین برای افراد مضطرب و بی قرار تأثیر مثبت دارد. آبی اثری خوب بر ضربان های قلب و جریان خون دارد و انواع سوختگی ها را با نور آبی درمان می کنند.
  • این نور به علت داشتن طول موج کوتاه، حتی گلودرد و سرماخوردگی را درمان می کند. همچنین در درمان رماتیسم مفصلی، سرطان، بیماری های پوستی و اعصاب و کاهش گرفتگی سرخرگ ها بسیار موثر است.
  • نور آبی با کاهش انرژی به اعضای مختلف بدن کمک می کند و هم بخش پاراسمپاتیک سیستم عصبی را تحریک می کند و در درمان یبوست، اسهال و بیماری های گوارشی اثر چشمگیری دارد.
  • در رشد گیاهان و جانوران هم تأثیر بسزایی دارد.
  • اگر افراد برای درمان امراض خود، از تابش پرتوهای آبی استفاده می کنند، مانند انواع لامپهای آبی، نباید بیش از اندازه این نور را به کار ببرند، زیرا تعادل در هر چیزی لازم است و همچنین برای افراد افسرده و غمگین نباید از این رنگ استفاده کرد.
پرده زبرا چیست ؟ مکانیزم پرده زبرا  
.

پرده های فیروزه ای

فیروزه از رنگ های آبی و سبز تشکیل شده است ، بنابراین جای تعجب ندارد که بسیاری از ویژگی های آنها را به مشترکا دارد. شاید متوجه شده باشید که فیروزه اغلب در کلوپ های بهداشتی استفاده می شود و دلیل این امر باعث ایجاد رنگی می شود که احساس بهزیستی را ترویج می کند. فیروزه در حال احیا و نیرومند است ، بنابراین اگر از طرفداران این رنگ هستید ، در حمام ها یا سایر تنظیمات که در آن استراحت و آرامش مهم است ، مناسب ترین است.

رنگ آبی صداقت و فداکاری است

این رنگ قادر است نوسانات منفی مغز را از بین ببرد و فعالیت های فکری مثبت تولید کند. نور آبی فیروزه ای بر تمام ارگان های بدن اثر مثبت دارد. نکته قابل توجه این است که در رنگ درمانی بویژه رنگ آبی باید به مدت زمان تماس با این رنگ توجه شود تا اثر مطلوبی در کاهش درد و درمان داشته باشد.
  • رنگ فیروزه ای نشان دهنده اعتماد به نفس و خودباوری در فرد است و از سوی دیگر نیز می توانند برای برقراری ارتباط افردی قابل اعتماد باشند.
  • این دسته از افردا دارای شخصیتی آرام هستند و این آرامش را به اطرافیان خود انتقال می دهند. این آرامش در شخصیت این افراد موجب می شود تا در مقابل مواجه با مشکلات به خوبی عمل کنند.
  • طیف های تیره تر این رنگ نشان دهنده قدرت و دانش در فرد نیز می باشد این افرد به لحاظ معنوی نیز دارای شخصیتی پخته و کامل هستند و دارای سیری از معنویات درونی می باشند.
  • در روان شناسی رنگ فیروزه ای قدرت تفکر مهم ترین عاملی است موجب داشتن تصمیم گیری های درست در اینگونه افراد می شود و سعی می کنند شرایط را به نفع خود تغییر دهند و از آن بهترین استفاده را داشته باشند.
  • این افراد در قبال مسئولیت هایی که به آنها واگذار می شود می توانند به خوبی عمل کنند و در حیطه کاری افرادی مسئولیت پذیر هستند.
  • روابط صمیمی و دوستانه در بین این افراد پر رنگ است و به خوبی می توانند با دوستان خود ارتباط برقرار کنند و ابراز احساسات می کنند.
  • همچنین در علم روانشناسی به کار بردن این رنگ می تواند تاثیرات مثبتی در فرد داشته باشد افرادی که از این رنگ استفاده می کنند دارای روحیه ای آرام و خلاق هستند و می تواند آرامش و انرژی مثبتی از این رنگ دریافت کنند.
  • در ایران از دیرباز استفاده از فیروزه در زینت آلات و جلد کتاب‌های باارزش رواج داشته و حتی در ظرف‌ها و اثاثیه برخی حکمرانان و اشراف به کار می‌رفته است. این گونه بود که فیروزه‌ای به عنوان رنگی با ارزش‌های مثبت نشانه شناختی نزد ایرانیان شناخته شد و رواج پیدا کرد و ایرانیان به رویت این رنگ در محیط عادت کردند.
  • رنگ فیروزه‌ای سرد‌تر از رنگ سبز است و به همین دلیل آرامشی که از آن ایجاد می‌شود دارای سکون بیشتری است. این رنگ خستگی را از ذهن می‌زداید و باعث ایجاد نشاط می‌گردد. علاقه‌مندان به این رنگ دارای نیروی جوانی و سرزندگی خاصی هستند. از طرفی نور فیروزه‌ای را نیز به واقع باید نزدیک‌ترین نور به رنگ آسمان دانست.
  • رنگ فیروزه‌ای را می‌توان هم در دکوراسیون‌های سنتی و کلاسیک و هم در دکوراسیون‌های مدرن به زیبایی به کار برد.
  • ترکیب فیروزه‌ای و سفید، انرژی را به دکوراسیون خانه می‌بخشد. دکوراسیون سفید و فیروزه‌ای از انواع دکوراسیون‌های داخلی نشاط آور و جذاب هستند که از این دکوراسیون‌ها اغلب برای خانه‌های مدرن و شیک استفاده می‌شود. برای ایجاد جلوه‌ای مدرن یا کلاسیک بسیار جسورانه و گیرا، می‌توانید رنگ فیروزه‌ای را با ترکیب سیاه و سفید همنشین کنید.
  • رنگ فیروزه‌ای با وسایل طلایی در دکوراسیون، فضایی دلنشین ایجاد می‌کند، البته طیف‌های تیره‌تر فیروزه‌ای بهتر می‌تواند با رنگ طلایی هماهنگ شود. فیروزه‌ای در کنار سبز لیمویی احساس بهاری به دکوراسیون خانه می‌دهد. همچنین قرار گرفتن فیروزه‌ای در کنار زرد نیز می‌تواند احساسی پر نشاط و آفتابی به فضا ببخشد.
  • فیروزه‌ای در کنار رنگ قرمز یا نارنجی جلوه‌ای چشم گیر و خیره کننده ایجاد می‌کند.
پرده کرکره فلزی آبی آسمانی ساده خوش سایه  
.

پرده های بنفش

بنفش با مراقبه و معنویت همراه است. این رنگ مرموز و منحصر به فرد است که یا شما آن را دوست دارید یا از آن متنفر هستید. برندهای بسیاری از رنگ های بنفش برای ارتقاء اعتماد ، میراث ، عزت و احترام استفاده می کنند. قرار دادن پرده های بنفش در یک اتاق می تواند بسیار چالش برانگیز باشد ، به خصوص اگر رنگ های دیگر موجود در فضا آن چنان مناسب نباشند.

بنفش، رنگ سلطنتی سزار بود

با این حال ، اگر عاشق بنفش هستید ، پرده های بنفش می توانند یک افزودنی عالی برای طراحی داخلی شما باشند. از پرده های بنفش استفاده کنید تا یک اتاق احساس آرامش و آرام داشته باشد. اگر به دنبال ایجاد جمله ای جسورانه ، چشمگیر و مجلل هستید ، یک رنگ عمیق بادمجان را انتخاب کنید. روشی که رنگ ها می توانند ما را حس کنند می توانند یک چیز بسیار شخصی باشند. به همین دلیل مهم است که با رنگ هایی روبرو شوید که باعث می شوند در خانه خود احساس خوشبختی و راحتی کنید. اگر در حال انتخاب پرده های رنگی برای خانه خود هستید ، رنگ هایی انتخاب کنید که از رنگ بندی موجود در دکوراسیون شما تعریف می شوند و در عین حال فضای و محیط مناسب ایجاد می کند.
  • رنگ بنفش یکی از سه رنگ ثانویه ای است که از ترکیب دو رنگ اصلی قرمز و آبی به دست می آید و در واقع نه رنگ گرم است و نه سرد. رنگ بنفش اولین رنگ ثانویه ای است که توسط انسان ساخته شده است و رنگ زرد به عنوان مکمل رنگ بنفش شناخته می شود.
  • یاسی، ویولت یا بنفش آبی، ارغوانی و بنفش قرمز طیف های مختلف زنگ بنفش محسوب می شوند.
  • همانطور که می دانید بنفش یک رنگ زنانه است و در میان خانم های جوان محبوب تر می باشد. بنفش به عنوان یک رنگ قدرتمند سلطنتی شناخته می شود و اغلب به عنوان نماد راز و رمز، سحر و جادو، اصالت و ثروت در نظر گرفته می شود.
  • رنگ بنفش روشن نماد فردیت و تخیل است.
  • رنگ بنفش تیره نماد غم و اندوه و بی اعتنایی است.
  • رنگ یاسی نماد عشق و آرامش است.
  • از قدیم بنفش به عنوان یک رنگ سلطنتی در نظر گرفته می شود، رنگ بنفش رنگ سلطنتی سزار بود.
  • رنگ بنفش حس ارزش و اعتبار را القا می کند.
  • بنفش یک رنگ روحانی است که بالاترین سطح آگاهی و تفکر در زمینه های معنوی را دارا می باشد. رنگ بنفش در مصر و در دین مسیحیت به عنوان رنگ مقدس که نماد فضیلت و ایمان است در نظر گرفته می شود.
  • بنفش نماد شجاعت است.
  • بنفش، قوی ترین طیف رنگ را در میان رنگ های رنگین کمان دارد. رنگ بنفش نماد اصالت و شخصیت است.
  • افرادی که از رنگ بنفش یا رنگ ارغوانی استفاده می کنند افرادی خودخواه با تفکرات درونی هستند.
  • آن ها به چیزهایی که دیگران فکر می کنند اهمیت نمی دهند.
  • این افراد ایده ها یا باورهایی را که با نظر آن ها متفاوت است به سختی قبول می کنند.
  • افرادی که رنگ بنفش را دوست دارند از اقلام لوکس استفاده می کنند و می خواهند که همیشه بهترین باشند.
  • آن ها کاریزماتیک و جذاب هستند، دوست دارند مستقل باشند و افراد مغروری هستند که از کسی کمک نمی گیرند.
  • متاسفانه تحقیقات نشان می دهد که رنگ بنفش می تواند باعث فشار های عصبی و افسردگی و تشدید علائم آن در برخی افراد شود.
  • رنگ بنفش به ویژه سایه های روشن تر آن، باعث آرامش روحی و روانی افراد شده و اعتماد به نفس و عزت نفس را در آن ها افزایش می دهد.
  • رنگ بنفش قوه ی تخیل و خلاقیت در کودکان را افزایش می دهد.
 
.
شما می توانید این مطلب را در نظرات ادامه دهید…
دسته بندی دکوراسیون داخلی و معماری
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

از من بپرس
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت